Followers

Sunday, December 14, 2014

Senja di Pantai Batu Burok, Kuala Terengganu.

Nama Pantai Batu Burok, bukanlah nama asing bagiku. Aku membesar di sini. Banyak kenangan indah terpahat dalam sanubariku bila berkunjung ke pantai ini. Tika pulang pada cuti sekolah baru-baru ini, aku berkunjung lagi ke pantai Batu Burok bersama-sama Wani, Ira dan Syu.

Sambil anak-anakku menyelusuri gigian air laut dengan desiran ombak yang memukul pantai, aku berlabuh di pinggiran pasir pantai halus bak sutera sambil menikmati keindahan alam ciptaan Yang Maha Esa. MasyaAllah cantik sungguh alam ciptaanMU.


Ku lihat sepasang ibubapa sedang leka melayani sianak bermaian di  pantaiMU. Bersyukurlah kerana masih mampu merasai keindahan ini!

Tertarik juga aku kepada lambaian layang-layang yang berewangan di langit biruMU. Begitu indah sekali.


Nun dikejauhan kelihatan seperti burung-burung sedang berterbangan di langit biruMU. Sempat aku merakamkan layang-layang burung ini apabila ia berterbangan berhampiran dengan tempat ku bersantai.


Kenangan indah kini tersemat indah disanubariku setiap kali aku dan anak-anak mengunjungi pantai ini. Terima Kasih Ya Allah!

No comments:

Post Berkaitan Plugin for WordPress, Blogger...